El que més t’agrada de la teva feina…
Dra. Despoina Despotopoulou, investigadora postdoctoral del Nanotherapies Lab
La gent. El món de la ciència és un entorn molt dinàmic, i m’ofereix l’oportunitat de conèixer i treballar amb persones de diferents orígens i cultures. També m’encanta treballar amb els estudiants, veure com van creixent és quelcom del que em sento molt orgullosa, i sens dubte un dels aspecte més gratificants del meu treball.
A què t’agradaria dedicar més temps?
M’agradaria dedicar més temps a mi mateixa, per exemple practicant els idiomes que estic estudiant actualment. També m’agradaria viatjar més sovint a Grècia, per estar a prop de la meva família i amics, que són la meva font d’energia i inspiració.
De què et sents més orgullós?
D’on he arribat. Vaig marxar de casa als 18 anys per estudiar en un altra ciutat i, més tard, em vaig mudar a Barcelona per començar el doctorat en un dels períodes més difícils: la pandèmia de la COVID-19. Construir una vida des de zero, conèixer gent increïble i acabar el meu doctorat a l’estranger ha estat una experiència determinant per a mi.
El valor que més aprecies a les persones …
La sinceritat. Crec que la honestedat és el que fa que les relacions siguin autèntiques, tant professionals com personals.
Un lloc per perdre’t ….
Una platja a una illa grega al capvespre, asseguda al costat del mar, amb el so de les onades, l’olor de sal a l’aire i tota la resta esvaint-se poc a poc… pura relaxació.
Un somni per complir ….
Seguir aprenent, viatjant i deixant-me sorprendre per la vida. M’encantaria inspirar i recolzar als joves investigadors, tal i com d’altres em van inspirar a mi al llarg del meu camí.
Què et queda per aprendre?
Segueixo aprenent a gestionar millor l’estrès i l’ansietat i a prendre’m les coses amb més calma a la meva vida professional. Estic treballant activament per aprendre a deixar-me dur de vegades i simplement gaudir del procés.